reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Viktor Klimo

Viktor Klimo

Bloger 
  • Počet článkov:  111
  •  | 
  • Páči sa:  0x

freelance designerwww.klimo.netPostrehy, pripomienky a ostatné posielajte na: klimo[zavinac]blog.sme.skNa internete pod menom rockblock alebo protinoha Zoznam autorových rubrík:  DizajnVarenieKávaSydneyExtrémne športyZdravé nakupovanieSúkromnéNezaradenéMafia

reklama

Varenie

Odchádzam a svoje nádobíčko beriem do inej kuchyne...

Viktor Klimo

Odchádzam a svoje nádobíčko beriem do inej kuchyne...

Už dlhšie som avizoval, že začiatkom roka opustím svoje aktivity na tomto blogu. Nie preto, lebo ma písanie prestalo baviť. Naopak, písať budem naďalej, iba na inej adrese a o iných témach.

  • 30. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 231x
  • 17
Penzión Elefant - nástrahy miestneho kuchára

Viktor Klimo

Penzión Elefant - nástrahy miestneho kuchára

Včera bol rušný deň, tak sme si so ženou povedali, že sa ideme najesť a porozprávať do Penziónu Elefant v Dolných Lefantovciach (obec pri Nitre). Ide o drevenicu s typickou slovenskou, ale aj bežnou kuchyňou.

  • 21. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 400x
  • 13
Čerstvý a lacný taliansky šalát v centre Bratislavy

Viktor Klimo

Čerstvý a lacný taliansky šalát v centre Bratislavy

Poobede vždy vybehnem z roboty kúpiť si niečo na jedenie. Po krátkej kuchárskej kríze a následných inšpiratívnych gurmánskych výletoch do talianskych reštaurácii (naposledy Antica Toscana v Rusovciach) som prišiel na riešenie, ako si uprostred Bratislavy polahodiť za pár korún na dobrom caprese šaláte.

  • 28. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 630x
  • 34
Bublanina na arabský spôsob

Viktor Klimo

Bublanina na arabský spôsob

Recept je v podstate jednoduchá letná bublanina, zmenil som však niekoľko prísad a pridal korenia. Celý výsledok som premenoval na arabskú bublaninu, chuť je prekvapujúca...

  • 16. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 707x
  • 12
Arabský chlieb so zatarom alebo aj čipsy môžu byť zdravé...

Viktor Klimo

Arabský chlieb so zatarom alebo aj čipsy môžu byť zdravé...

Toto jedlo, alebo skôr záhryzok, mám z marockej reštaurácie, kde sme ho pridávali napríklad do šalátov. Príprava je jednoduchá, v podstate na nu netreba špeciálne prísady a môže poslúžiť na prípravu chutných čipsov, keď sa dovalí návšteva.

  • 23. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 411x
  • 7
reklama
Sladký cous-cous

Viktor Klimo

Sladký cous-cous

Cous-cous je príloha k jedlám, ktorá sa používa najmä v arabských krajinách. Podobne ako pasta, aj cous-cous je z tvrdej pšenice a jeho príprava je pomerne jednoduchá, kúpiť cous-cous môžete napríklad v Bille, potravinách Teta v Bratislave alebo obchodoch s racionálnou výživou.

  • 23. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 090x
  • 6
Bylinkové a iné ochutené maslá

Viktor Klimo

Bylinkové a iné ochutené maslá

Maslo síce doktorkovia neodporúčajú kvôli cholesterolu, ale aj keby, margarínové prefabrikáty jesť skrátka nebudem. Radšej si vyrobím doma výborne bylinkové masielko...

  • 21. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 773x
  • 10
Marocký čaj na letné osvieženie

Viktor Klimo

Marocký čaj na letné osvieženie

Možno sa ti bude zdať, že piť horúci čaj počas horúceho letného dňa nie je až taký dobrý nápad. Opak je pravdou, robia to tak arabské národy v púšti a napríklad aj pastieri v Turmenistane...

  • 2. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 875x
  • 12
Ako čašníci okrádajú hostí, voľné pokračovanie...

Viktor Klimo

Ako čašníci okrádajú hostí, voľné pokračovanie...

Tento článok je voľným pokračovaním blogu Petra Škripka Ako čašníci okrádajú hostí. Tu je zopár postrehov odo mňa, ako krásne vás vedia v niektorých podnikoch obtiahnuť.

  • 16. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 379x
  • 12
Čo mám doma v špajzi a čo sa z toho dá uvariť...

Viktor Klimo

Čo mám doma v špajzi a čo sa z toho dá uvariť...

Rád varím rôzne špecialitky, ale aby ste si nemysleli, že každé jedlo u mňa vyzerá ako zo štvorhviezdičkovej reštaurácie, ukážem vám ako to vyzerá v mojej špajzi, aké potraviny nakupujem a čo z nich varím.

  • 4. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 638x
  • 9
reklama
Nakladaná fetta s tymiánom

Viktor Klimo

Nakladaná fetta s tymiánom

Ako sa vraví, človek by mal radšej jesť viac malých jedál počas dňa ako jedno obrovské. Nie každý recept preto musí byť dlhý a zložitý, pochutiť si môže človek aj na maličkostiach.

  • 20. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 947x
  • 9
Chytaj, voňaj, ochutnávaj!

Viktor Klimo

Chytaj, voňaj, ochutnávaj!

Začalo to úplne prozaicky. Robil som vtedy ešte v Coluzzi a chodil k nám na kávu jeden profesionálny fotograf. Občas sme sa zarozprávali o fotení, a tak som sa dozvedel, ako sa fotí mlieko. Presnejšie povedané mliečne raňajky, napríklad cornflakes. Dozvedel som sa, že tá úžasná fotka všadešpliechajúcich kukuričných vločiek v bielo lesknúcom sa mlieku je obyčajný podraz. Je to biela maliarska farba! Keby si totiž odfotil skutočné mlieko, bolo by škaredé a šedé...

  • 30. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 075x
  • 9
Pizzové rožky

Viktor Klimo

Pizzové rožky

Nemajte mi to za zlé, že sa môj blog v poslednom čase hmýri receptami, asi som sa v poslednom čase rozožral (vlastne rozvaril)... Ďalší recept, tentoraz jeden z tých ľahších. Toto jedlo je krížencom medzi pizzou a bruscettou, zachraňuje situáciu na rôznych oslavách, keď treba narýchlo niečo efektné a dobré uvariť/upiecť...

  • 30. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 914x
  • 8
Mousse au Chocolat - recept

Viktor Klimo

Mousse au Chocolat - recept

Mousse au Chocolat alebo ak chcete, tak francúzsky čokoládový krém. Je niekoľko receptov na túto lahôdku, tu je jeden z tých klasickejších...

  • 28. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 354x
  • 7
Banánový chlieb

Viktor Klimo

Banánový chlieb

Chlieb sa dá upiecť aj s banánov, a ešte k tomu ako jednoducho...

  • 22. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 095x
  • 14
reklama
Hummos

Viktor Klimo

Hummos

Asi teraz špekulujete, čo to má vôbec znamenať: humus, alebo čo... Ide však o cícerovú nátierku arabského pôvodu, ktorú ma naučil pripravovať Alaa, kolega kuchár v marockej reštaurácii Fez. Tu je recept...

  • 21. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 669x
  • 25
Arménske jedlo a medená ďžezva...

Viktor Klimo

Arménske jedlo a medená ďžezva...

Tento článok bude opäť niekde na pomedzí jedla a kávy... tentoraz arménskej. Obe som dnes našiel v nákupnom centre a bol som milo prekvapený.

  • 20. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 583x
  • 22
Kradne sa aj inde...

Viktor Klimo

Kradne sa aj inde...

Nedávno som sa ocitol vo Viedni spolu so svojimi priateľmi z Mníchova. Bol práve pondelok, čas obeda, tak reku ideme nájsť nejakú slušnú reštauráciu. Popri všetkých tých pizzeriách a kebaboch sme nakoniec natrafili na reštauráciu viedenského pivovaru Gösser...

  • 9. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 180x
  • 19
Vieš krájať?

Viktor Klimo

Vieš krájať?

Možno si povieš, čo je to za nezmyselnú otázku. Denne krájame všetko možné, chlieb, zeleninu, papier, podaktorí dokonca tvrdia, že by pokrájali dym v miestnosti. Tiež som si pomyslel svoje, keď som nastúpil ako kuchár. Šéfkuchár Ahmed mi vtedy povedal, nech ma boh chráni, ak sa náhodou porežem (otázka, či ten jeho boh alebo moj je teraz bezpredmetná...). Lebo byť porezaný v kuchyni, kde človek stále pracuje s vodou a jedlom rapídne zmenšuje šance na úspešné zrastanie.

  • 31. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 854x
  • 19
Ako vrátiť jedlo v reštaurácii?

Viktor Klimo

Ako vrátiť jedlo v reštaurácii?

Na svojich potulkách rád skúšam nové miesta, jedlá a chute. Tentoraz som sa práve vrátil z lyžovačky na Donovaloch a som bohatší o zopár gastronomických dojmov, ktoré ma donútili zamyslieť sa a napísať tento článok...

  • 14. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 171x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu