reklama

Ako zarobiť na internete, alebo ďalšia pyramída?

Som administrátorom športového portálu www.parkour.sk. V poslednom čase ma niektorí moderátori upozorňovali, že sa na internete množia kópie materiálov z našej stránky. Podobný problém majú momentálne aj naši kolegovia z Čiech. Ako sme obaja zistili, problém má spoločného menovateľa: českú firmu Webgarden.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Jedného dňa sa na našom fóre objavila informácia, že jedna stránka založená na free servery webgarden.cz obsahuje skopírované materiály od nás. Stránku som navštívil, skutočne obsahovala niekoľko článkov od nás plus tony spamu a reklamy, všimol som si tiež, že firefox pekne úhladne upratal niekoľko pop-up okien, ktoré na mňa chceli vyskočiť. Zarážajúce na celej stránke bolo, že sa tvárila, ako by ju prevádzkoval skutočný človek, ale čím viac som sa ňou prehrabával, tým viac som nadobudol pocit, že naše materiály skopíroval automatizovaný robot a toto celé je dielo SEO uchylaka. Stránka samozrejme neobsahovala žiadne kontaktné údaje, iba prázdne diskusné fórum. Napísal som na to fórum, že si neželáme, aby mali publikované naše materiály, inak podnikneme právne kroky. Viem, možno naivné, ale bol to pokus. Či bude nasledovať reakcia a aká. Reakcia bola dosť rýchla, o niekoľko hodín stránka prestala existovať. Na jej miesto sa však vyrojili ďalšie. Napríklad táto http://skipper.webgarden.cz/novinky. Stránka tentoraz kopíruje informácie z českej parkourovej stránky www.parkour.cz .

Trochu som sa poobzeral po internete. Vygoogloval som českú Webgarden, našlo mi mimo iného aj takéto odkazy:
http://scsc.webgarden.cz/

To je len zlomok podobných stránok, ktoré sedia na servery webgarden.cz. Teraz romýšľam, čo sa vlastne stalo. Na prvý pohľad sa mi to javí ako snaha za každú cenu zvýšiť ranking stránok webgarden.cz, ktoré ponúkajú rôzne internetové služby. V tomto im v podstate môžu pomôcť nechtiac aj ľudia, ktorý si tam zriadia svoje stránky. Nájsť sa tam dá kde čo a podobne ako aj pri inom spame, veľkú časť ho šíria práve ľudia vďake svojej vlastnej hlúposti. Stačí, aby zopár deciek skopírovalo obsah inde, poskladalo si vlastný web a nejakým spôsobom dostali svoj link na našu stránku - voilá, webgarden má spätný link z inej stránky.

Ponuka free servera samozrejme free nie je, firma túto službu zriadila preto, aby mohla ďalej zvyšovať svoj ranking vo vyhľadávačoch, tiež šíriť a predávať reklamu, skrátka žiadna charita. Je tu však možnosť, že sa im to SEO (Search Engine Optimisation) pekne vymklo z ruky a stránky si u nich registruje automatizovaný robot, ktorý takto šíri spam. V poslednom čase je spamu viac než voľakedy, šíri sa už aj cez nezabezpečené emailové formuláre na stránkach a verím tomu, že aj toto môže byť ten prípad. V každom prípade sa mi jednanie firmy Webgarden.cz nezdá byť kosher a silne mi to zaváňa silovým naháňaním klikov a umiestnenia vo vyhľadávačoch. Navyše v našom prípade to zaváňa aj porušovaním autorských práv.

Viktor Klimo

Viktor Klimo

Bloger 
  • Počet článkov:  111
  •  | 
  • Páči sa:  0x

freelance designerwww.klimo.netPostrehy, pripomienky a ostatné posielajte na: klimo[zavinac]blog.sme.skNa internete pod menom rockblock alebo protinoha Zoznam autorových rubrík:  DizajnVarenieKávaSydneyExtrémne športyZdravé nakupovanieSúkromnéNezaradenéMafia

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu