reklama

Nepresnosti v TV Markíza, alebo ako sa zosobášiť v Austrálií

Nezvyknem pozerávať telku, správy už tobôž nie, ale niekedy si ich len tak, kvôli prehľadu pozriem. Urobil som tak včera, pozeral som hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza a namotala ma bombastická upútavka: Ak ste sa zosobášili v Austrálií, váš sobáš nebude na Slovensku uznaný... Tak potom čo mám doma už pol roka, ak nie uznaný sobášny list zo Sydney?!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Ale pekne po poriadku. Ako sa zosobášiť v Austrálii. My sme s manželkou boli v Sydney takmer 3 roky. Už dávnejšie sme sa pohrávali s myšlienkou zosobášiť sa niekde v zahraničí a tu sa nám naskytla ideálna príležitosť: svadba na pláži presne podľa našich predstáv. Spravili sme teda nasledovné:

1. na internete sme išli na oficiálnu stránku asociácie verejných notárov, ktorý majú oprávnenie vykonávať sobáše http://www.civilcelebrants.com.au/. Možeš tiež navštíviť stránku austrálskej vlády, ktorá tiež obsahuje zoznam takýchto osôb na adrese http://www.ag.gov.au/mclisting .

2. našli sme si zoznam notárov v našom okolí a vybrali si úplne prozaicky, podľa fotky a toho, kto sa nám zdal sympatický...

3. skontaktovali sme sa s osobou, ktorú sme si vybrali ako sobášiaceho. Navštívili sme ju, podali sme u nej tzv. Notice of Intended Marriage (Oznámenie o úmysle zosobášiť sa), ktoré je povinné pre všetkých svadbychtivých a stojí 100 austrálskych dolárov.

4. s našou notárkou sme sa dohodli na forme obradu, ako má vyzerať, kde sa má uskutočniť a ostatné podrobnosti. Jej služby nás celkom stáli 300 dolárov.

5. prišiel deň D, svatbu sme mali na malej pláži v úzkom kruhu priateľov, po skončení obradu sme dostali svadobný certifikát - jeden úradný a druhý ozdobný (zrejme na zarámovanie...).

6. so svadobným listom sme šli na austrálske ministerstvo zahraničia a nechali si ho overiť, resp. vystaviť Apostile. Stálo 50 dolárov a hotové bolo o 3 dni.

7. Po návrate z Austrálie som šiel na matriku vo svojom meste, predložil úradne preložený svadobný list spolu s Apostile nuž a po troch mesiacoch mi z matriky zavolali, že nám vystavili slovenský svadobný list.

To bol koniec celého procesu, nemuseli sme ani kontaktovať slovenskú ambasádu v Canberre, ani nás nemusel sobášiť konzul, ani nič podobné. A odkiaľ som prišiel na takéto riešenie? Ešte na Slovensku pred odchodom som jednoducho dvihol telefón a zavolal na našu matriku. Tam mi povedali, že si môžem vybaviť Apostile a na základe toho mi následne uznajú svadbu. Že sme museli čakať 3 mesiace na uznanie na Slovensku má jeden jednoduchý dôvod: je len jediná špeciálna matrika v Bratislave, ktorá sa zaoberá uznávaním manželstiev uzavretých v zahraničí, ale opäť, žiadna tragédia.

A teraz k TV Markíza a jej "úžasnej" reportáži. Štve ma jedna vec. Jediné správy, ktoré dávajú o Austrálii sú pravidelne žralokmi nakusnuté surfové dosky alebo krokodílmi nakusnutí ľudia... Ale keď má Markíza priniesť konečne o tejto krajine podstatejšiu informáciu, nezistí si základné skutočnosti a zavádza. Sobáš v Austrálii nie je žiadna veda, práve naopak, mal som pocit, že som mal presne takú svadbu, o akej som sníval a nestálo ma to ani veľa byrokracie. Najväčšou byrokraciou paradoxne bolo, keď si moja manželka chcela zmeniť meno tak, aby jej zostalo aj jej dievčenské a zároveň mala aj moje, ale v neskloňovanej forme, to celé bez pomlčky. Ale to je téma na iný blog...

Takže toľko k mylným informáciám, akými nás pomerne hojne ovlažuje TV Markíza. To, že si dvojica v reportáži nezistila základné informácie k tomu, aby sa mohla zosobášiť, ešte neznamená, že vám sobáš neuznajú. Navyše my sme sa rovnako ako oni brali presne pred rokom, takže nemohli ani platiť iné pravidlá. Ale aby bolo všetko kóšer, pokúšal som sa hneď po skončení správ dovolať do spomínanej telky a povedať im svoj názor, no nemal som úspech. Skúsim ešte raz, potom poreferujem, aká bola ich reakcia...
Žiaľ jediné, čo táto reportáž spôsobila, bola hystéria v mojej rodine a telefonáty typu: "Zapni si telku, hovoria že máte neplatný sobáš!" Čo je v telke, sa skrátka berie ako pravda...

Viktor Klimo

Viktor Klimo

Bloger 
  • Počet článkov:  111
  •  | 
  • Páči sa:  0x

freelance designerwww.klimo.netPostrehy, pripomienky a ostatné posielajte na: klimo[zavinac]blog.sme.skNa internete pod menom rockblock alebo protinoha Zoznam autorových rubrík:  DizajnVarenieKávaSydneyExtrémne športyZdravé nakupovanieSúkromnéNezaradenéMafia

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu