reklama

Reči z Dunajskej

Mám to veľké šťastie, že už dlhšie kotvím (pracovne) na Dunajskej. Tej Dunajskej, ktorú spomína aj Julo Satinský. Tej Dunajskej, ktorá spolu s Grösslingovou spája centrum mesta s Nivami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)
Spolok svetských humanistov.
Spolok svetských humanistov. (zdroj: Autor)

Dunajská je v tomto úplne špecifická. Keď sa po nej prejdete od začiatku po koniec, vidíte, ako sa postupne mení. V centre sú to banky a naleštené výklady a cestou k autobusovej stanici sa celá scenéria mení skor na predmestskú.

Po tej ulici chodievam každé ráno zo stanice, na prvú rannú kávu, na obed zasa mierim do mesta a počúvam, čo sa tak na ulici vravieva. Niekedy z pohľadu šoféra, keď hľadám miesto na zaparkovanie, prípadne keď sa mi do uší donesie zvuk odťahovej služby, ktorá nakladá auto. To už som v okne a sledujem, čo sa deje. Prípadne niekto začne vyziapovať z Prešporskej kúrie, alebo miestni kšeftári sa opäť raz nedohodli.

Inokedy vnímam tú ulicu ako chodec. Minule som išiel takto smerom do mesta, práve som míňal VUBku, ktorá je tak trochu zastrčená. Pred ňou zvyknú stávať policajti a čapajú ľudí, ktorí si chcú skrátiť cestu z plateného parkoviska oproti a nutne tak zájdu do protismeru. Tentoraz tu však nestáli, ale bola tu odťahová služba, ktorá sa chystala naložiť tučný mercedes. Naraz len z banky vyletel chlapík. Samozrejme majiteľ auta, i takto sa prihovoril mestskému policajtovi: "Očúvaj, nehajte to auto tu, ja tu pokutu zaplatim. Ja som tu musel zaparkovat, lebo som sem donésol vela peňazí, tak mi to zaťál spíš, ja hned dójdem, dobre?!"Ako tak sledujem túto odťahovú službu, tak vo väčšine prípadov auto naložia na prázdno. Majitel stihne dobehnúť, takže ho už len skásnu a auto spustia naspäť.

Po Dunajskej sa často tmolia rôzni bezdomovci, občas je to direkt pred tou malou vinárňou, hneď vedľa pánskeho holičstva Adam. Akurát minule som došiel k svojmu autu a rovno oproti mne sedel na múre pod stromami k Prešporskej kúrii jeden takýto pouličný "štamgast", aj so svojm strapatým gulášom. Jak ma zbadal, vraví: "Hlásim, že sa počas mojej služby nič mimoriadne nestalo a auto máte v poriadku." Táto veta ma vytrhla z reality, až som sa rozosmial a povedal si, že chlapík si zaslúži nejaké tie drobné do klobúka. Minimálne zato, že ma rozosmial. Aj keď ich zrejme minie v onej vieche. Odpovedal niečo v zmysle, že žochári a trogári si mosá pomáhat (pre vysvetlenie: žochármi nazávajú Topolčiancov, trogári sú zasa Nitrianci, a ja, aj keď pochádzam z Prešporka, na aute mám práve nitriansku značku).

Dunajská má veľa rôznych brán, na jednej je tamojmný názov Spolku svetských humanistov, z iného dvora občas zvykne výjsť nejaké ozrutné vozidlo prípadne "poršátko". Stačí si sadnúť na múrik Prešporskej kúrie pod stromy a pozorovať. Alebo do blízkej kaviarne. Keď som tam dnes ráno čítal noviny, šiel okolo veľký pán s bradou a aktovkou. Počul som ho vravieť niekomu cez telefón: "ááále né, veď ja vás mám v podstate celkom rád..."

Viktor Klimo

Viktor Klimo

Bloger 
  • Počet článkov:  111
  •  | 
  • Páči sa:  0x

freelance designerwww.klimo.netPostrehy, pripomienky a ostatné posielajte na: klimo[zavinac]blog.sme.skNa internete pod menom rockblock alebo protinoha Zoznam autorových rubrík:  DizajnVarenieKávaSydneyExtrémne športyZdravé nakupovanieSúkromnéNezaradenéMafia

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu